A Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a NAV Észak-alföldi Regionális Vám- és Pénzügyőri Főigazgatóságával együttműködésben szervez, az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer
céljáról, a vállalkozások és a hatóságok feladatairól szóló előadást.
A rendezvénnyel a Kamara célja a gyártó, kereskedelmi és logisztikai vállalkozások tájékoztatása az EKÁER rendszer követelményeiről.
Az EKÁER-rel nyomon követhetővé válik az áruk tényleges útja, hiszen a szállítással kapcsolatos adatokat (áru megnevezése, mennyisége, címzett, feladó adatai, szállító jármű rendszáma stb.) egy központi elektronikus rendszerben még a fuvarozás előtt kell rögzíteni. Ezen adatok egy része (termék tömege, értéke, a szállító gépjármű rendszáma) a szállítmány megérkezéséig módosítható, és az átvételi (kirakodási) helyre érkezés időpontját követő munkanapon is elegendő rögzíteni.
A rendezvényen történő részvétel tagoknak rendezett kamarai tagdíj esetén térítésmentes, regisztrált vállalkozásoknak a részvételi díj 5000,- Ft + ÁFA/fő.
A helyszín befogadóképessége miatt vállalkozásonként egy fő regisztrálható.